Aktuelt

Her kan du læse meget mere om de seneste nyheder og tendenser inden for træningsprincipper, skadeforebyggelse, kost, medarbejdertrivsel og meget mere.

Aktuelt

Raundahl Performance besøger revisionskontoret Ullits & Winther i Viborg, i samarbejde med Camilla Mehlsen fra ’PROSPECTU’. Emnet på dagens kursusdag er ’Hvad hæmmer vores præstationsevne – og hvad gør vi ved det?’.

Ud fra et træningsfysiologisk synspunkt arbejder man med de akutte (dage) og kroniske (uger) workloads. Ved at vurdere forholdet mellem de to, skabes der et billede af hvorvidt, det akutte workload er uhensigtsmæssigt, måske direkte skadesfremkaldende, for udøveren. Af samme årsag, opbygger man idrætsudøveren via systematisk og progressiv træning, og kunne aldrig finde på, at træne på samme intensitet og varighed, som før 3-4 ugers ferie.

I vores iver efter at præstere både fysisk og mentalt, er vi ofte meget fokuserede på hvordan, hvad og hvor længe vi træner, samt hvad og hvor meget vi spiser og drikker. Alt for få er opmærksomme på vigtigheden af et ”sundt” søvnmønster, og endnu færre er bekendte med de negative effekter, som uhensigtsmæssige søvnmønstre over tid vil afstedkomme. De fleste har en formodning om, at ved at sløjfe 1/3 af mad eller væskeindtaget, vil have indvirkning på præstationsevnen. Hvor mange er opmærksom på, at søvnmangel i samme størrelsesorden vil gøre fysisk og mentalt præstation på normalt niveau nærmest umuligt? For de personer, som ønsker en livstilsændring er det nok så vigtigt, at mulighederne for at skabe et vægttab eller undgå vægtøgning, er kraftigt påvirket af dine søvnvaner.

Cookies- og privatlivspolitk

Her på siden anvender vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside, huske dine indstillinger og til at vise dig målrettede annoncer.  Det hjælper os til at optimere din oplevelse på siden og understøtte markedsføringen af vores services fra os selv og 3. part. Ved at fortsætte på siden eller klikke ”Ok, forstået!” accepterer du brugen af cookies.